Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Μπορώ να τα καταφέρω; (Πρόκληση 30 ημερών)



Σήμερα, Τρίτη 2 Μαΐου 2012, ξεκινάω για πρώτη φορά κάτι καινούργιο. Θα κάνω για 30 ημέρες χορτοφαγική διατροφή και 30 ημέρες αποχή από τη ζάχαρη. 

Γενικά μου αρέσει πολύ το κρέας σε διάφορες τις μορφές· το απολαμβάνω ιδιαίτερα (ή μάλλον το απολάμβανα). Πριν 1 μήνα όμως, μέσω του προγράμματος από το members site του Zen Habits, ξεκίνησα τη συνήθεια της “Προσεκτικής Διατροφής”.

Μερικά από τα πράγματα που σκεφτόμουν όταν έτρωγα ήταν “Από που προήλθε αυτό που τρώω”, “πώς μεγάλωσε”, “πώς έζησε” και “πόσο πολύ υπέφερε όταν σκοτώθηκε”. Αυτό άρχισε να με βάζει σε σκέψεις και άρχισα να νιώθω περίεργα όταν έτρωγα ζώα (ναι, όταν τρώμε κρέας, τρώμε σκοτωμένα ζώα παρεμπιπτόντως). Ένιωθα περίεργα από ηθικής άποψης· άρχισα να νιώθω περίεργα με τη σκέψη ότι θα πρέπει να σκοτώνουμε ένα άλλο ζωντανό ων και να το χρησιμοποιούμε ως τροφή.

Έτσι αποφάσισα, να δοκιμάσω για 30 ημέρες (μέχρι το τέλος του Μάη), να κάνω χορτοφαγική διατροφή και επίσης να κάνω μία πρόσθετη αποτοξίνωση, όπου δε θα φάω ζάχαρη για αυτές τις 30 ημέρες. 

Είναι δύο τροφές που αποτελούν σημαντικό μέρος της διατροφής μου. Ειδικά το κρέας συνηθίζω να το καταναλώνω 6-7 φορές την εβδομάδα (κάποιες ημέρες έτρωγα και 2 φορές). Κάποιοι λένε ότι επειδή έχω 0+ τύπο αίματος γι’ αυτό μου αρέσει και χρειάζομαι το κρέας. Όπως και να ‘χει, για τις επόμενες 30 ημέρες θα το αποχωριστώ - ίσως συνεχίσω και μετά το τέλος των 30 ημερών, αλλά πρώτα θέλω να δω πώς θα πάει αυτές τις 30 ημέρες.

Τι θα μπορώ να τρώω; Οτιδήποτε άλλο:

Φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ζυμαρικά (μόνο ολικής άλεσης), ξηρούς καρπούς και φυσικά τα αυτά τα προϊόντα (που είναι φυτικά και τα χρησιμοποιώ ήδη 10 χρόνια).

Δε θα κάνω “δίαιτα”, δηλαδή να περιορίσω περισσότερο τα γεύματά μου ή τις θερμίδες μου - άλλωστε αυτό δεν είναι αποτελεσματικός τρόπος για απώλεια βάρους. Θα τρώω 6-7 φορές την ημέρα, μία ή πολλές από τις παραπάνω τροφές.

Η μόνη “ζάχαρη” που ίσως τρώω είναι το μέλι το οποίο μου αρέσει να το προσθέτω στο τσάι μου.

Στην αρχή σκεφτόμουν να κάνω χορτοφαγική διατροφή και να μην τρώω ζάχαρη μόνο τις καθημερινές και τα Σαββατοκύριακα να κάνω διάλειμμα, αλλά σκέφτηκα ότι μπορεί να “ξεφεύγω” και να τρώω υπερβολικά, οπότε αποφάσισα (σήμερα το πρωί) ότι θα απέχω 100%.

Τώρα, σ’ αυτή την προσπάθειά μου, χρειάζομαι υποστήριξη. Ένας πολύ καλός τρόπος για να μείνω πιστός είναι να δεσμευτώ σε άλλους. Οπότε λοιπόν δεσμεύομαι προς όλους εσάς ότι θα μείνω πιστός σ’ αυτή την “πρόκληση των 30 ημερών”. Θα σας ζητήσω, όποτε το θυμάστε, να επισκέπτεστε το blog μου ή τη σελίδα μου στο facebook ή όταν με βλέπετε από κοντά, να με ρωτάτε πώς τα πάω, να με ενθαρρύνετε, να με υποστηρίζετε και να με βοηθάτε να συνεχίσω και να ολοκληρώσω αυτό το εγχείρημα που αυτή τη στιγμή φαντάζει τεράστιο.

Αν με δείτε κάπου έξω, μη μου προσφέρετε κάτι με ζάχαρη, ούτε κρέας/κοτόπουλο/ψάρι, οκ; Επίσης αν με δείτε να πλησιάζω σε σουβλάκια, κοτόπουλα ή γλυκά, αρπάξτε τα από τα χέρια μου - δε θα παρεξηγηθώ.

Α, επίσης ήθελα να δω τί διαφορές θα έχει στο σώμα μου αυτή η απόπειρα, οπότε σήμερα το πρωί, μόλις ξύπνησα έκανα κάποιες μετρήσεις τις οποίες παραθέτω παρακάτω. Θα μετριέμαι κάθε εβδομάδα και θα παρακολουθώ την πρόοδό μου:

Μετρήσεις 2/5/2012 ώρα: 06:40
Βάρος: 67,4 κιλά
Λίπος: 8,3%
Ποσοστό νερού: 62,2%
Μυική μάζα: 58,7 κιλά
Μέση: 80 εκατοστά
Στήθος: 95,5 εκατοστά
Περιφέρεια: 93,5 εκατοστά
Δεξιός μηρός: 56 εκατοστά

Μέσα απ’ αυτό το blog θα καταγράφω τις σκέψεις, τα συναισθήματα και την πρόοδό μου κάθε εβδομάδα και θα είναι ένας τρόπος για εμένα να ολοκληρώσω την πρόκληση με επιτυχία.

Ας ελπίσουμε ότι όλα θα πάνε καλά και θα εκτιμούσα οποιαδήποτε βοήθεια από μεριάς σας.

Wish me luck!

Θοδωρής Αραμπατζής
blog comments powered by Disqus