Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Μερικές σκέψεις...για τις συμβουλές...


Σκεφτόμουν...ποιανού συμβουλές να ακολουθώ;

Καθημερινά δεχόμαστε πολλές συμβουλές για πολλούς τομείς της ζωής μας: πώς να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας, πώς να φερόμαστε στο/στη σύντροφό μας, τι να κάνουμε για να είμαστε υγιείς, τι να τρώμε, τι να μην τρώμε, τι να σκεφτόμαστε, τι να βλέπουμε και τι να διαβάζουμε, πώς να χάνουμε κιλά, πώς να κερδίζουμε χρήματα, τι καριέρα να επιλέξουμε... (η λίστα είναι ατελείωτη).

Οπότε, σκεφτόμουν ποιανού συμβουλές να ακολουθώ;

πχ. Να ακολουθώ συμβουλές για το πώς να μεγαλώνω τα παιδιά μου από κάποιον που έχει παιδιά ή από κάποιον που δεν έχει παιδιά;

Να ακολουθώ συμβουλές για να χάσω κιλά από κάποιον που είναι αδύνατος ή από κάποιον που είναι υπέρβαρος;

Να ακολουθώ συμβουλές για την καριέρα μου από κάποιον που έχει πετυχημένη καριέρα ή από κάποιον που δεν έχει πετυχημένη καριέρα;

ή μήπως δεν έχουν σημασία όλα τα παραπάνω;

Ερώτηση: Θα μπορούσε κάποιος που δεν έχει παιδιά να δώσει καλές συμβουλές ανατροφής παιδιών;
Απάντηση: Ναι.

Ερώτηση: Θα μπορούσε κάποιος υπέρβαρος να δώσει συμβουλές απώλειας βάρους;
Απάντηση: Ναι.

Ερώτηση: Θα μπορούσε κάποιος με όχι και τόσο πετυχημένη καριέρα, να δώσει συμβουλές επιτυχημένης καριέρας;
Απάντηση: Ναι.

Αυτά που εξετάζω όσον αφορά τις συμβουλές που δέχομαι είναι τα εξής:
1) Κατά πόσο αυτές οι συμβουλές έχουν φέρει καλά αποτελέσματα σε άτομα που τις εφάρμοσαν.
2) Κατά πόσο αυτές οι συμβουλές είναι σύμφωνες με τις αξίες μου.
3) Κατά πόσο αυτές οι συμβουλές μου φαίνονται "λογικές".
4) Κατά πόσο αυτές οι συμβουλές ταιριάζουν "σε εμένα".

Και μετά ίσως υιοθετήσω τις νέες ιδέες που δέχτηκα· και μάλιστα τις περισσότερες φορές τις εφαρμόζω προσαρμοσμένες σε "εμένα".

Άρα λοιπόν, απλά επειδή κάποιος δεν έχει παιδιά(δεν είναι αδύνατος, δεν είναι πετυχημένος), δε σημαίνει ότι δεν μπορεί να δώσει καλές συμβουλές.

Επίσης μία άλλη τεχνική που ακολουθώ είναι, όταν βλέπω κάποιον που έχει τα αποτελέσματα που θα ήθελα να έχω κι εγώ σε έναν συγκεκριμένο τομέα της ζωής μου, τότε βλέπω πώς μπορώ να ακολουθήσω τα βήματα που έκανε για να φτάσει εκεί. Όταν βλέπω κάποιον που έχει τα αποτελέσματα που ΔΕ θέλω να έχω στη ζωή μου, τότε βλέπω ποια βήματα χρειάζεται να αποφύγω.

Όπως είχε πει και Βούδας:
"Μην πιστεύετε τίποτε, ανεξάρτητα από πού το διαβάσατε ή ποιος το είπε, ακόμα κι αν το έχω πει εγώ, αν δεν συμφωνεί με τη δική σας λογική και τον κοινό νου."
Θεόδωρος Αραμπατζής 
blog comments powered by Disqus