Τρίτη 4 Μαΐου 2010

Νέα-Νέα Μέτρα της Κυβέρνησης! Ε και;


Με αφορμή τα νέα-νέα οικονομικά μέτρα ήθελα να μιλήσω για τη νοοτροπία κάποιων σχετικά με την οικονομία. Και δεν εννοώ την οικονομία του κράτους, αλλά την οικονομία στο σπίτι, στην οικογένεια και στο προσωπικό εισόδημα του καθενός.

Πριν μερικά χρόνια καθόμουν σκεπτικός και ένας πολύ πετυχημένος φίλος μου ήρθε και μοιράστηκε μαζί μία ιδέα την οποία όταν την εφάρμοσα άρχισε να αλλάζει σημαντικά η οικονομική μου κατάσταση.

Μου μίλησε λοιπόν για την ιδέα του "να πληρώνω πρώτα τον εαυτό μου". Να σας εξηγήσω τι εννοώ.

Όλοι όσοι δουλεύουμε κάπου, είτε είμαστε υπάλληλοι, είτε αυτοαπασχολούμενοι, έχουμε κάποιο εισόδημα. Έτσι λοιπόν, κάθε μήνα (ή κάθε πότε πληρώνεστε) που παίρνουμε το μισθό, ξεχωρίζουμε και λέμε:
Τόσα για το κινητό, τόσα για το σταθερό, τόσα για τη ΔΕΗ, τόσα για το νερό, τόσα για τη δόση της κάρτας, τόσα για το στεγαστικό, τόσα για τα φροντιστήρια των παιδιών, τόσα για τον παιδικό κλπ κλπ κλπ. Και στο τέλος, αν μείνουν χρήματα, τα κρατάμε για να βγάλουμε το μήνα.

Δηλαδή πρώτα πληρώνουμε όλους τους άλλους και αν περισσέψουν χρήματα τα κρατάμε για εμάς.

Ο φίλος μου λοιπόν μου είπε ότι χρειάζεται να πληρώνω πρώτα τον εαυτό μου. Δηλαδή κάθε φορά που θα παίρνω κάποια χρήματα, πρώτα θα λέω: "Τόσα για τον εαυτό μου" και μετά για όλους τους άλλους που αναφέραμε και πιο πριν.
Πόσα είναι τα "Τόσα"; Ένα καλό ποσό είναι το 10%. Δηλαδή με το 10% του εισοδήματός σας να πληρώνετε τον εαυτό σας ΠΡΩΤΑ. Οπότε αν κερδίζετε 1000€ το μήνα, θα παίρνετε το 10% (100€) και θα το βάζετε στο λογαριασμό του 10%.

Αυτά θα είναι χρήματα που δε θα τα πειράξετε ποτέ. Ό,τι κι αν συμβεί. Δηλαδή αν μαζέψετε μετά από ένα χρόνο 1200€ δε θα τα πάρετε για να ξοφλήσετε την κάρτα σας. Ούτε για να πάτε διακοπές. Αυτός θα είναι ο τρόπος με τον οποίο θα δημιουργήσετε ασφάλεια.

Για να μην το περιπλέξω αρκετά με το τι θα κάνετε με τα χρήματα αυτά, απλά θα σας πω να μην τα πειράξετε Ό,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΣΥΜΒΕΙ.

Όταν δίνετε προτεραιότητα στο να πληρώνετε ΠΡΩΤΑ τον εαυτό σας και μετά όλα τα άλλα, θα αρχίσετε να βλέπετε ότι ενώ στην αρχή φαίνεται ότι δε θα "βγαίνετε", θα αρχίσουν να σας έρχονται χρήματα από πηγές που δεν τις περιμένατε. Θα αρχίσετε να προσελκύετε χρήματα και ευκαιρίες για να αυξηθεί το εισόδημά σας.

Άρχισα λοιπόν να εφαρμόζω την ιδέα του φίλου μου αμέσως. Αυτό που συνέβη ήταν εκπληκτικό. Καταρχήν είδα ότι με έναν μαγικό τρόπο μου έφταναν τα χρήματα και κατάφερνα να πληρώνω και τους λογαριασμούς. Και το δεύτερο που συνέβη είναι ότι άρχισαν να μας έρχονται περισσότερα χρήματα. Τότε άρχισα να πιστεύω ακόμη περισσότερο σ' αυτή την ιδέα και από τότε το εφαρμόζω με συνέπεια και το μοιράζομαι με όποιον μου δοθεί η ευκαιρία.

Ένα βιβλίο το οποίο αναλύει την ιδέα του "Να πληρώνουμε πρώτα τον εαυτό μας" είναι το βιβλίο "Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Βαβυλώνας" του George S Clason. Είναι ένα μικρό βιβλίο που είναι εύκολο να το διαβάσετε, γιατί είναι με μορφή ιστορίας, αλλά δίνει πολύ πρακτικές συμβουλές.

Στο θέμα λοιπόν της οικονομικής κρίσης και των νέων-νέων μέτρων τώρα... Σε πολλούς που έχω πει αυτή την ιδέα μου λένε "Θοδωρή καλά τα λες, αλλά εμένα 100% του εισοδήματός μου φεύγει και δεν μπορώ να βάλω στην άκρη 10%". Τους έλεγα λοιπόν, "Δεν πειράζει· ξεκίνα με το 1%, μετά πήγαινε στο 2% κοκ" κάποια στιγμή θα δεις ότι μπορείς να φτάσεις και στο 10%."

Τότε που τους το έλεγα πολλοί έλεγαν ότι είναι αδύνατον να το κάνουν. Τώρα όμως που μειώνονται οι μισθοί, αυξάνετε ο ΦΠΑ, τα καύσιμα και όλα αυτά που έχουν ανακοινωθεί, αναγκαστικά θα ζουν με λιγότερα χρήματα. Αν όμως το ξεκινούσαν από τότε, όχι μόνο θα είχαν μάθει "να ζουν με λιγότερα" αλλά θα είχαν βάλει στην άκρη και ένα πολύ σημαντικό ποσό χρημάτων. (όταν λέω θα είχαν μάθει να ζουν με "λιγότερα" δεν το εννοώ έτσι ακριβώς γιατί έχει αποδειχθεί ότι όταν αρχίζεις και βάζεις το 10% αρχίζεις και δημιουργείς περισσότερες ευκαιρίες εισοδήματος - οπότε θα έχεις περισσότερα)

Θα πει κάποιος τώρα: "Ναι αλλά εγώ δεν το ήξερα αυτό. Αν το είχα μάθει τότε θα μπορούσα να το κάνω. Τώρα είναι πλέον αργά"
Ποτέ δεν είναι αργά. Ξεκινήστε από σήμερα να το κάνετε. Αν το 10% σας φαίνεται πολύ, βάλτε το 1% ή το 5%. Όλοι, όσοι έχουν ένα εισόδημα, νομίζω ότι μπορούν να βάζουν τουλάχιστον 1-2€ την ημέρα στην άκρη.

Ξεκινήστε να το κάνετε γιατί δεν ξέρετε τι νέα-νέα-νέα μέτρα θα ανακοινώσει η κυβέρνηση. Κάντε το θα δείτε ότι θα αρχίσετε να χτίζετε ένα οικονομικό τοίχος για εσάς και την οικογένειά σας που τίποτα δε θα μπορεί να το περάσει.

--------------------
Το κάνετε εσείς; Έχετε κάποια εμπειρία/ιδέα σχετικά με τη διαχείριση των χρημάτων και το να πληρώνετε πρώτα τον εαυτό σας;
blog comments powered by Disqus